احتمال حذف تراكتور و ابومسلم از ليگ برتر
نوشته شده توسط : میثم

اين خبر رو همه بخونن

 

 با شکايت رئيس کميته داوران از مديرعامل باشگاه تراکتورسازي، پرونده ناصر شفق به هيات عالي احراز تباني و روابط ناجوانمردانه ارجاع شد.
   

  مجتبي شريفي، رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال، درگفتگو با فارس، خاطرنشان کرد: در مورد ديدار نيمه‌تمام تراکتورسازي و ابومسلم تيم تبريزي 3 بر صفر بازنده و ناصر شفق 10 ميليون تومان جريمه نقدي شد اما مسعود عنايت، رئيس کميته داوران ،از ناصر شفق، مديرعامل باشگاه تراکتورسازي ،مبني بر اينکه بيرون کشيدن تيم از ميدان بنابر احساسات نبوده و عمدي در اين کار نهفته، شکايت کرده است.

 وي گفت: اين شکايت به هيات عالي احراز تباني و روابط ناجوانمردانه ارجاع شد. اعضاي اين هيات که از امروز فعاليت خود را آغاز کردند عبارتند از: مرتضي محصص، غلامرضا بهروان، امير عابديني، توانايي و مهدي دينورزاده.
در صورتي که اين هيات به کميته انضباطي اعلام کند اين تصميم مبني بر امور خلاف اخلاق و بازي ناجوانمردانه بوده باشد در آن صورت کميته انضباطي بر اساس ماده 41 آئين‌نامه انضباطي تصميم‌گيري خواهد کرد.

 شريفي ماده 41 آئين‌نامه انضباطي را به اين شرح توضيح داد: مفهوم تباني اين است که اشخاص اعم از مديران،‌مربيان، بازيکنان و ساير عوامل دست‌اندکار مسابقه توافق کنند با اقداماتي خلاف اخلاق ورزشي و بازي ناجوانمردانه نتيجه مسابقه را تعيين کنند. کميته انضباطي در اين مورد نظر نماينده اعزامي فدراسيون و سه نفر کارشناس متعهد(داراي مدرک مربيگري A آسيا، يا مديران ارشد خوشنام، متعهد و خبره باشند) استعلام خواهد کرد.
در صورت احراز مرتکبين، مباشرين، ‌معاونين و شرکا به جريمه نقدي از 10 ميليون تا 100 ميليون ريال به همراه يک يا چند مورد از موارد زير محکوم خواهند شد:

 1- محروميت از شرکت در مسابقات يا فعاليت‌هاي مرتبط با فوتبال به مدت 2 سال. سرپرست، مربي،‌ مدير يا هر يک از عوامل ديگر.

 2- حذف دو تيم از مسابقات.

 3- سقوط به دسته پايين‌تر.

 4- کسر امتياز.

 5- استرداد جوايز،‌ مقام‌ها و مدال‌ها

 تبصره يک - شروع تباني و پيشنهاد آنچه منتهي به حصول نتيجه نشده باشد موجب محروميت پيشنهاد کننده از شرکت در مسابقات تا يک سال و محکوميت به پرداخت جريمه نقدي تا 50 ميليون ريال خواهد شد.

 تبصره 2- در صورت حذف دو تيم تباني کننده از مسابقات يا سقوط به دسته پايين‌تر اگر تباني در دور رفت انجام شده باشد تمام امتيازها و گل‌هاي زده و خورده صفر خواهد شد و اگر در دور برگشت باشد، امتيازها و گل‌هاي زده و خورده در دور رفت لحاظ و در دور برگشت پاک خواهد شد.

 به گزارش فارس بر اين اساس و طبق ماده فوق احتمال حذف تراکتورسازي و ابومسلم از ليگ برتر و يا سقوط به دسته پایين تر در صورت اثبات تباني وجود دارد.

منبع: http://forum.chatkon.com/index.php?topic=82246.msg552234#msg552234  





:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 134
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
تاریخ انتشار : 18 فروردين 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: